Martinlaakson aseman remontti jatkuu

– Maalia ja valoa, toivoivat Nico Ahluwalia ja Joni Hasselgren Martinlaakson aseman viihtyisyyden parantamiseksi viime vuonna.

Päivi Tuovinen

Lumisade ja pakkaset ovat pysäyttäneet laiturien kunnostustyöt Martinlaakson asemalla. Remontti jatkuu paremmilla keleillä.

Asemaa päästään muutenkin korjaamaan, sillä tilakeskuksen lautakunta myönsi remontin jatkamiseen tarvittavat 2,2 miljoonaa euroa.

Mitään luksusta asemalla värjöttelijöille ei ole luvassa.

– Perusparannus toteutetaan hyvin niukalla budjetilla. Mihinkään ei pystytä kovasti panostamaan, sanoo Kehäradan rakennuttaja-arkkitehti Risto Johansson.

Edes Kehäradan liikenteen alkaminen vuonna 2014 ei tee tuhkimoita pääkaupunkiseudun rähjäisimmälle asemalle.

– Kunnostetaan asema siistiksi ja toimivaksi, Johansson luonnehtii.

Remontissa uusitaan lasiseinät sekä korjataan ja maalataan betoniseinät ja alakatot.

Valaistusta lisätään ja valvontakameroita asennetaan turvallisuuden parantamiseksi.

Kesällä alkava ja loppuvuoden kestävä remontti sulkee aseman korkeintaan hetkellisesti.

– Kulkua ehkä joudutaan ohjaamaan eri reittejä. Raiteita voidaan joutua vaihtamaan, Johansson ennakoi.

Junienkaan aikatauluja ei jouduttane rukkaamaan. Suurimmat liikenteeseen vaikuttavat työt tehtiin viime kesänä.

– Silloin uusittiin laituritasojen vedeneristykset. Liikennevirasto kunnosti radan aseman kohdalla.

Martinlaakso pääsi seudun asemista kunnostukseen ensimmäisenä, vaikka aiemmin Myyrmäkeä pidettiin kiireellisempänä.

Myyrmäen ja Louhelan asemien kunnostusaikataulua ei ole vielä päätetty, mutta remonttien suunnittelu alkaa keväällä.

Myyrmäen ja Louhelan remontit tehdään yhteistyössä Liikenneviraston kanssa. Liikennevirasto korjaa esimerkiksi raiteita kannattelevia betonirakenteita.

Tilaa uutiskirjeemme

Saat joka päivä klo 14 sähköpostiisi koosteen päivän kiinnostavimmista jutuista!

Tilaa tästä

Etusivulla nyt

Uusimmat:

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu