Puheenaihe

Lidlin toimitusjohtaja Kauppalehdelle: Väkevät alkoholijuomat eivät kiinnosta – toivoo viinejä ruokakauppoihin

Kuvituskuva

Arkisto

Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo Kauppalehden haastattelussa, että vahvan oluen ja lonkeron myynti on jäänyt odotettua pienemmäksi vuoden ensimmäisellä viikolla.

Sipposen mukaan alkoholituotteiden myyntiosuus on ruokakaupan kokonaistoimintaa ajatellen pieni. Vahvempien alkoholijuomien toivotaan kuitenkin tukevan ja edistävän ruokakaupan muuta myyntiä. Hänen mukaansa muutos tasaa asiakasvirtoja kauppojen välillä.

– Meillä on Suomessa noin 350 Alkoa, jotka ovat sijoittuneet enimmäkseen suurten markettien yhteyteen. Meillä on tuhansia kauppoja, joilla ei ole Alkoa. Tällä muutoksella pystytään tasaamaan asiakasvirtoja isommista kauppayksiköistä pienempiin, kertoo Sipponen Kauppalehden Viikon vieras -haastattelussa.

Seuraavana askeleena hän pitää viinien vapauttamista ruokakauppojen valikoimiin.

– Nimenomaan viinit ovat se mielenkiintoisin asia. Rajaisin siitä jopa väkevät ulos. Viini ja ruoka kuuluvat hyvin lähelle toisiaan eli silloin puhutaan ruokapöydän nautinnosta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu