Puheenaihe

Automaatti söi sokealta satasen, pankki palautti 10 päivän jälkeen – "Luottamus on mennyt"

Kari Torvinen kuvattuna Nosto-automaatilla, joka veloitti hänen tililtään sata euroa ilman, että antoi seteleitä. 

Silja Kononen

Prisman Nosto-automaatin virheellisesti veloittama sata euroa on viimein palautunut Kari Torvisen tilille, kertoo Aamuposti.

– Huomasimme maanantaina, että se oli tullut, Torvinen kertoi.

Hyvinkääläismies ehti odottaa rahojaan takaisin 10 päivää. Hän huomasi virheellisen veloituksen samana päivänä tiliotteeltaan ja soitti välittömästi pankkinsa Nordean asiakaspalveluun. Hän selitti tilanteen ja toivoi sen pikaista oikaisua.

Kun rahoja ei muutamaan päivään kuulunut, hän kertoi asiasta oman alueensa lehdelle Aamupostille. Torvinen peräänkuulutti asiakkaan oikeuksia.

Torvisen mukaan Nordeasta soitettiin hänelle lehtijutun jälkeen ja pyydettiin tekemään kirjallinen oikaisuvaatimus.

Näkövammainen Torvinen piti sitä kohtuuttomana.

– Annoin aika tiukkaakin palautetta ja asiakaspalvelija kysyi neuvoa esimieheltään. Sitten minulle kerrottiin, että puhelimitse tehty reklamaatio riittää.

Torvisesta tuntuu, että oikaisuvaatimuksen tekeminen virheellisestä Nosto-käteisautomaattiveloituksesta on liian monimutkainen.

– Olen kamalan pettynyt ja luottamus käteisnostamiseen on mennyt, hän sanoo.

Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat kertoivat tapauksesta viime viikolla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu