Puheenaihe

Selvitys: Yli viisikymppiset ovat tyytyväisimpiä ja lojaaleimpia asiakkaita – Rautakaupan asiakaspalvelu saa huutia

Alle 35-vuotiaiden asiakastyytyväisyys jää jälkeen yli viisikymppisistä lähes alalla kuin alalla.

JOHANNA ERJONSALO

Palveluiden asiakastyytyväisyydessä on suuria eroja ikäryhmien välillä. Alle 35-vuotiaiden asiakastyytyväisyys jää jälkeen yli viisikymppisistä lähes alalla kuin alalla, kertoo Kaupan liiton tuore selvitys.

Asiakastyytyväisyys on monessa vaatetuksen ja urheilun erikoiskaupassa sekä rautakaupassa keskimääräistä heikompaa – varsinkin nuorilla. Eniten kritiikkiä saa rautakaupan asiakaspalvelu.

Heikko asiakastyytyväisyys voi edelleen madaltaa kuluttajien kynnystä siirtyä ulkomaisen verkkokaupan asiakkaiksi.

– Jotta kivijalkakaupat pystyisivät pitämään kiinni asiakkaistaan ja houkuttelemaan uusia, niiden olisi kyettävä luomaan kaikissa ikäryhmissä vähintään yhtä hyvää asiakastyytyväisyyttä kuin yli viisikymppisille, sanoo Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja.

– Asiakastyytyväisyys ja myös asiakaskokemus määrittävät lojaliteettia yritykseen. Koska vanhimmat asiakasryhmät ovat keskimääräistä tyytyväisempiä palveluihin, he ovat myös lojaalimpia, toteaa työelämäprofessori Lasse Mitronen Aalto-yliopistosta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Tilasitko verkkokaupasta tämän alle euron laturin? – Se on Tukesin testaushistorian vaarallisimpia laitteita10.9.2018 21.30
Verkkokauppa paljasti 25 heikointa tuotetta – tämän kaukosäätimen palauttaa joka toinen ostaja24.11.2017 14.05
Wishin, eBayn ja AliExpressin halpatuotteet laitettiin testiin – Todella karu tulos: "Kuluttaja vastaa itse vahingosta"10.9.2018 10.52

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu