Puheenaihe

Mielipide: Automaatti oli täynnä –  postipaketti matkasi Länsi-Vantaalta itään ja päätyi takaisin lähettäjälle

Postilakko laajenee. Ensi maanantaista alkaen Finferriersin losseilla ei kuljeteta Postin lähetyksiä. Kuva ei liity tapaukseen.

Tiina Hautamaki

Länsivantaalainen postiasiakas ihmettelee, miksi hänen tilaamaansa lähetystä ei toimitettu ensisijaisen noutopisteen oltua täynnä johonkin muista lähipisteistä, vaan kiikutettiin paketti Tikkurilaan.

Tilasin verkkokaupasta 2. marraskuussa tuotteita, munuaissairaan kissani tukihoitoon. Maksoin ne verkkopankissani, postikulut mukaan lukien.

Paketti tuli Vantaalle 5. marraskuuta. Kun lähinnä minua oleva pakettiautomaatti K-Supermarket Herkkupähkinässä oli kuulemma täynnä, lähetys kiikutettiin sitten Tikkurilaan asti, josta en voinut sitä kovien jalkakipujeni vuoksi noutaa.

Miksi pakettini vietiin Tikkurilaan? Miksi sitä ei jätetty Rajatorpan Shellin postiin tai lähialueella sijaitsevaan pakettiautomaattiin Isomyyriin tai Myyrmanniin? Tilaa varmasti olisi ollut, ja minun olisi ollut helppo se jostain niistä noutaa.

Mitä tarkoitusta varten on sitten Rajatorpan Shellin posti, jos sinne ei jätetä asiakkaan paketteja? Postihan siirrettiin pois Myyrmäestä Rajatorppaan, josta ainakin ennen pystyi myös pakettinsakin hakemaan.

Asiakaspalvelija soitti minulle 11. marraskuuta tästä paketistani, kun ilmoitin Postille, että se oli viety väärään paikkaan. Pyysin soitajaa laittamaan viestiä Postille, kun joku hakee viikon automaatissa Tikkurilassa maanneen pakettini pois, että se jätetään sitten Rajatorpan Shellin postiin.

Hän toisteli, että mitään ei ole tehtävissä, paketti palautetaan lähettäjälle takaisin. Pienintäkään yritystä ei ollut tarjota tilaamaani ja maksamaani pakettia minulle, joka olisin sen kipeästi tarvinnut.

En siis saanut pakettiani! Eikö Postin velvollisuus ole toimittaa lähetykset niin, että asiakas saa ne lähimpään Postin automaattiin tai postiin, jos toivottu Smart-posti sattuu olemaan täynnä? Posti on asiakaspalveluyritys, jonka toimenkuvana on palvella asiakkaita ja toimittaa paketit sekä kirjeet perille sinne missä asiakkaatkin asuvat.

Tällainen toiminta ei ole asiakaspalvelua, se on rahan kiristystä ja ihmisten kiusaamista.

En enää ihmettele, että Postin toiminta takkuilee, kun kyse on pelkästä rahastuksesta, jatkuvasta hintojen nostamisista ja asiakaspalvelun täydellisestä puuttumisesta. Täällä Myyrmäen ympäristössä asuu kymmeniätuhansia ihmisiä, jotka tarvitsevat toimivan postin ja asiakaspalvelun.

Variston alueella oli aikoinaan hyvä ja ahkera posteljooni-rouva, ihana ihminen, joka toi postit säännöllisesti kuin kello, hoiti työnsä erinomaisen hyvin, satoi tai paistoi, oli ystävällinen ja auttavainen, todellinen asiakaspalvelija, jolla oli kultainen sydän.

Hänelle suurkiitos hyvästä työstään! Hänenlaisiaan ihmisiä ei enää juurikaan tapaa, valitettavasti.

S. Matilainen

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu