Puheenaihe

Suun terveydenhuollon johtaja: Vantaan hammashoidon ajanvarauksen ruuhkat puretaan

Askolan terveyskeskukseen ja suun terveydenhuoltoon pääsee enää vain kiireellisissä tapauksissa. Se arvioidaan puhelimitse.

Johanna Erjonsalo

Suun terveydenhuollosta vastataan mielipidekirjoitukseen, jossa kerrottiin ajanvarauksen hammaslääkäriin olleen erittäin hankalaa.

Heikki Kyyrö kysyi Lukijan areenalla (VS 11.–12.1.), missä vika, kun hammaslääkärin ajanvaraus ei onnistunut helposti. Pahoittelemme, että yhteydenotossa on ollut vaikeuksia! Olemme tietoisia siitä, että ajanvaraus on ajoittain ruuhkautunut ja olemmekin pyrkineet korjaamaan tilannetta monin keinoin.

Mikäli emme pysty vastaamaan asiakkaan ajanvarauspuheluun, on asiakkaalla mahdollisuus jättää takaisinsoittopyyntö. Valitettavasti osaa kiireettömään hoitoon liittyvistä takaisinsoitoista ei ole pystytty hoitamaan saman päivän aikana. Kiireellistä hoitoa tarvitsevien palvelut olemme pystyneet järjestämään saman päivän kuluessa.

Uusi potilas- ja asiakastietojärjestelmä otettiin käyttöön marraskuussa ja vaikka uuteen järjestelmän siirtyminen sujui hyvin, on alkuvaiheessa ollut jonkin verran haastetta ajanvaraukseen liittyvissä asioissa.

Uuden järjestelmän käyttökokemusten myötä toimintatapoja on muutettu ja henkilöstöresursseja on kohdennettu niin, että ajanvaraus saataisiin toimimaan mahdollisimman hyvin.

Helena Salusjärvi-Juopperi

suun terveydenhuollon johtaja

Vantaan kaupunki

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Mielipide: Hankala päästä hammaslääkäriin hyvinvointiyhteiskunnassa13.1.2020 08.10
Mielipide: Hammashoitoon ei ole lainkaan hankala päästä15.1.2020 19.05
Vantaan uusi hammaspomo tarkentaa: "Kiireettömän ajan saa keskimäärin kahden kuukauden sisään" – osa ajoista venyy jopa maaliskuulle6.11.2019 13.45

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu