Mielipide: Otetaanko allergikon huoli ravintolassa vakavasti?

Kirjoittajalle on saamansa palvelun vuoksi jäänyt epävarmuus siitä, suhtaudutaanko ravintoloissa allergiseen asiakkaaseen asiallisesti. Arkisto/Juha Poutanen

Löytyykö alalta luotettavia kokkeja ja asiakaspalvelijoita, jotka ottavat tosissaan sen, että kyse ei ole nirsoilusta tai trendikkyyden tavoittelusta, vaan oikeasta allergisuudesta, kirjoittaja kysyy.

Harvoin ulkona syömässä käyvänä olisi ihana kokea rento, hauska hetki ravintolassa.

Siellä aika menee kuitenkin jatkuvaan kyselyyn raaka-aineista ja varsinkin varmistaessa, että niistä kerrottu todellakin pitää paikkansa.

Tämä johtuu siitä, että olen saanut väärää ruokaa, palvelua ja lupailuja ravintoloilta. On jopa kysytty, olenko oikeasti allerginen?

Löytyykö alalta luotettavia kokkeja ja asiakaspalvelijoita, jotka ottavat tosissaan sen, että kyse ei ole nirsoilusta tai trendikkyyden tavoittelusta, vaan oikeasta allergisuudesta?

Itselle on kokemuksista tullut pelko siitä, ettei ravintoloissa voi kohta käydä olenkaan.

Heräättääkö asia ravintoloitsijoissa mitään ajatuksia, vai onko se, että yrittää nauttia elämän pienistä hetkistä ravintolassa, vain asiakkaan vastuulla?

Allergiakohtauksen saanut

Kommentoi