Mielipide: Kuninkaantammen liikenne valuu vantaalaisten syliin

On vaikeaa seurata metsien ja peltojen häviämistä pala palalta ja kuningas auton voitonkulkua, kirjoittajat surevat.

Etelä-Kaivokselaan Husbackan ja Abramsin maille rakennettuja kerrostaloasuntoja kaupattiin luonnonläheisyyden argumentilla.

En tiedä, kertoiko kukaan, että silloin alueen halki oli varaus Kehä II:lle, siitä vielä muistona graffitilla koristellut meluaidat varausalueen molemmin puolin.

Joitain vuosia sitten Kehä II:n varaus poistettiin ilmasto- ja kustannussyistä, mutta Helsingin ja Vantaan liikennesuunnittelu on kuitenkin heti täyttämässä varausaluetta uusilla kaduilla.

Tämä suunnitelma on jo kuulutettu Helsingin kaupungin toimesta Helsingin Sanomissa, Teams-kokous pidettiin 16. joulukuuta 2020 ja mielipiteitä sai lähettää joulukuun loppuun asti Helsingin liikenneinsinöörille.

Siinä ollaan avaamassa uutta yhteyttä Hämeenlinnanväylältä jo läpiajoliikenteen rasittamalle Vanhalle Kaarelantielle.

Vantaan uudessa yleiskaavassa on vaikea hahmottaa, mitä yksi senttimetri kartalla merkitsee, kun liikenne ajetaan valkealta kartalta Helsingin puolelta Vantaalle.

Kehä II:n varausalueelle uskoisi löytyvän asukkaille mieluisampiakin käyttötarkoituksia, kuten erilaiset pelikentät ja kuntopolut.

Kerrostaloasukkaat voivat tietysti myös helpommin äänestää jaloillaan kuin me sukupolvien ajan alueella asuneet pientaloasukkaat, joille on erityisen vaikeaa seurata metsien ja peltojen häviämistä pala palalta ja kuningas auton voitonkulkua.

Ulla Kärnä, Synnöve Lindroos-Krause, Palotie Kaivoksela

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut