Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mielipide | Miksi Postin käsittelymaksu pitää maksaa kahdesti?

Kirjoittaja on hämmästynyt oudosta käytännöstä.

EU:n tullaussääntöjen muutoksen jälkeen olen tilannut useita tuotteita tullirajan takaa.

Olen kaikki tullannut itse, tullilla on erinomaiset ohjeet, miten onnistuu helposti.

Tullauksen yhteydessä täytyy maksaa 2,90 euron käsittelymaksu Postille. Tuntuu rahastukselta, koska itse olen maksanut postimaksut ja tullin. Luin kyllä, että käsittelymaksu perustuu sopimukseen.

Sitä en ymmärrä, että joka kerta kun olen tullannut, Postin lähetysseurannassa tulee rivi ”Tulli-ilmoitus hyväksytty”. Pian tämän jälkeen tulee Postilta tekstiviesti, jossa vaaditaan käsittelymaksun maksua toistamiseen. Tämä on tapahtunut jokaisella kerralla.

En ole maksanut, jopa kymmenen käsittelyn (seurantani mukaan) olen kuitenkin saanut lähetykseni.

Tuntuu, että Posti tahallaan viivyttelee, jos ei maksa Postin maksullista palvelua tai käsittelymaksua kahteen kertaan.

Arto Keiski