Kirjoittajaa hämmästyttää takaisinsoittosysteemin tehottomuus..
Ymmärrän ja hyväksyn, että kiireetöntä hammashoitoa voi joutua odottamaan, kunhan pysytään hoitotakuussa. Mutta en ymmärrä ajanvarauksen vaikeutta ja ongelmia takaisinsoitoissa.
Ajanvarauksen ongelmat harmittavat kuntalaisia, ja me valtuutetut saamme säännöllisin väliajoin palautetta asiasta.
Olen aina käyttänyt kunnallista hammashoitoa, ihan senkin vuoksi, että päättäjänä tietäisin, kuinka hyvin se toimii. Soitin 23. maaliskuuta kiireettömän hammashoidon ajanvaraukseen ja jätin takaisinsoittopyynnön. Automaatti ilmoitti, että takaisinsoitto tulee mahdollisimman pian. Yksitoista päivää odotin. Puhelin oli koko ajan äänellisellä ja mukanani.
Lauantaina 2. huhtikuuta oli soitettu, mutta en liikenteen melulta kuullut soittoa. Vastaajaani oli jätetty viesti, jossa ystävällisesti kehotettiin minua soittamaan uudelleen ajanvaraukseen, jos ajan varaaminen yhä on ajankohtaista. Nytpä sitten soitan uudelleen ja odottelen uudet 11 päivää.
Onko todellakin niin, että tällaisena digitaalisuuden aikana asiakasta ei pystytä palvelemaan paremmin? Vähintäänkin pitäisi soittaa uudelleen, jos asiakas ei vastaa.
Ulla Kaukola, kaupunginvaltuutettu, hyvinvointialueen valtuutettu (sd.)