Kirjoittaja kritisoi monen muun tavoin Länsi-Vantaan linjastouudistusta.
Olen täysin samaa mieltä nimimerkki väsyneen mummon kanssa (VS 14.1.). Suunnittelijoiden tulee kokeilla käytännössä minkälaisen reitin ovat piirtämässä, kävellä pitkät välimatkat ja odottaa vaihtopysäkeillä tai levottomalla asemalla ennen kuin vetävät uudet reittikartat.
Linjastomuutos on täysin epäonnistunut. Vapaala, Rajatorppa ja Ylästö ovat jääneet ilman toimivaa, suoraa bussiyhteyttä pääkaupunkiin. Kaikki eivät matkusta junalla rataa pitkin ydinkeskustaan, vaan Ruskeasuolle, Meilahteen ja Töölöön.
Junat ovat täysiä ja niitä käytetään paljon. Siihen ei voi vedota, että kun on radat rakennettu, niille tulee ohjata jokaisesta Vantaan perukasta.
HSL korotti lippujen hintoja ja heikensi kulkuyhteyksiä. Bussiin 300 voi nousta keskiovesta, samoin muihin runkolinjoihin. Aikataulu on saatu sillä tiheäksi, mutta kuinka moni jättää maksamatta? Nyt joudutaan pitämään yllä tarkastajien armeijaa. Järkevämpää olisi jättää keskiovikulku pois, hiukan harvemmat vuorovälit ja vähemmän tarkastuskustannuksia.
Hyvä ehdotus oli, että vaikka joka toinen 300:n linja kulkisi Vapaalan ja Rajatorpan kautta. Tai edes yksi kerran tunnissa. Kunhan olisi yksi suora linja. Se riitti meille aikaisemminkin.
Elisabet Aho