Miten paljon pitäisi liikkua? – Nappaa itsellesi pala liikuntapiirakasta

Aihekuva. Riikka Hurri

toimitus

Miten paljon pitäisi liikkua? Jos et tiedä, niin katso vaikkapa liikuntapiirakasta. Siitä voit napata elämänrytmiin ja kuntoon sopivan palan.

Liikuntapiirakaksi kutsutaan UKK-instituutin laatimia terveysliikuntasuosituksia. Eri ikäryhmille on omansa.

Aikuisten suosituksessa neuvotaan parantamaan kestävyyskuntoa liikkumalla reippaasti viikossa yhteensä 2,5 tuntia. Suorituksen voi jakaa useammalle päivälle. Reipasta liikuntaa on sellainen, josta hengästyy.

Jos kunto kestää, vaihtoehtona on treenata viikossa yhteensä tunti ja vartti rasittavasti.

Kohenna myös lihaskuntoa ja kehitä liikehallintaa ainakin kaksi kertaa viikossa.

Kommentoi

Mainos: Vantaan kaupunki Business Vantaa

Yrittäjä, älä huoli huomisesta! Vantaalla valmistaudutaan jo tulevaisuuteen

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut