Miten paljon pitäisi liikkua? – Nappaa itsellesi pala liikuntapiirakasta

Miten paljon pitäisi liikkua? Jos et tiedä, niin katso vaikkapa liikuntapiirakasta. Siitä voit napata elämänrytmiin ja kuntoon sopivan palan.

Liikuntapiirakaksi kutsutaan UKK-instituutin laatimia terveysliikuntasuosituksia. Eri ikäryhmille on omansa.

Aikuisten suosituksessa neuvotaan parantamaan kestävyyskuntoa liikkumalla reippaasti viikossa yhteensä 2,5 tuntia. Suorituksen voi jakaa useammalle päivälle. Reipasta liikuntaa on sellainen, josta hengästyy.

Jos kunto kestää, vaihtoehtona on treenata viikossa yhteensä tunti ja vartti rasittavasti.

Kohenna myös lihaskuntoa ja kehitä liikehallintaa ainakin kaksi kertaa viikossa.

Lue lisää aiheesta

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut