MT: S-ryhmä lopettaa halpuuttamisen mainostamisen – "Prisma pärjää nyt Lidlin kanssa hintakisassa"

Klaus Nurmi

Päivittäistavarakaupan markkinajohtaja S-ryhmä lopettaa halpuuttamisen markkinoinnissa, kertoo Maaseudun Tulevaisuus

Tuhansia ruokakaupan tuotteita halpuutettiin viidettä vuotta jatkuneissa kampanjoissa. Enää keinoa ei mainonnassa käytetä.

– Halpuutuksen uutuudenviehätys on ehkä vähentynyt, ja jatkossa se ei ole enää markkinoinnin aktiivisena kärkenä. Siirrämme fokusta tarjonnan, valikoiman, puolelle, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä sanoo Maaseudun Tulevaisuuden haastattelussa.

Kampanjaa arvosteltiin julkisuudessa siitä, että se käytti hyväkseen jo muutenkin vuonna 2014 laskuun kääntynyttä ruuan hintakehitystä ja toisaalta myös jo halventuneita tuottajahintoja.

MT:n mukaan tuottajia sapetti, että halpuutuksen kärkeen otettiin arvokkaita brändejä.

Samalla juopa tuottajien ja kaupan välillä syveni. Maaseudun Tulevaisuus kysyikin Heikkilältä, oliko viiden vuoden hanke sen arvoista, kaduttaako häntä?

– Kampanja oli onnistunut ja osuustoiminnan ja asiakasomistajuuden mukainen. Ykkösnyrkkimme Prisma pärjää nyt Lidlin kanssa hintakilpailussa, ja meiltä saa vielä bonukset päälle, Heikkilä vastaa.

Heikkilä vakuuttaa, että S-ryhmä hakee hintakilpailukykyä jatkossakin.

– Se ei kato minnekään.

Kommentoi

Mainos: Tuukka Saimén

Talous ensin

| Päivitetty

Mainos: Lauri Kaira

Blogi: Mitä Sote-uudistus muuttaa Vantaalla?

| Päivitetty

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut