Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lue Vantaan Sanomien uusi kuukausiliite Selkovantaalainen täältä!

Vaihtoehto puhelimessa jonottamiselle: Kiireettömän lääkäriajan tai laboratoriolähetteen voi saada nettipalvelun kautta

Vantaan terveysasemat ja hammashoito on ottanut käyttöön sähköisen asiointipalvelun.

Osoitteen vantaa.fi/klikkaaoire kautta voi ottaa kiireettömissä asioissa yhteyden terveysasemille ja hammashoitoon mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Palvelun toivotaan helpottavan puhelinpalvelun ruuhkaa ja potilaiden asioimista kiireettömissä asioissa. Jos vaiva tai sairaus vaatii kiireellistä hoitoa, pitää ottaa yhteyttä päivystykseen.

Nettipalvelun käyttö ei vaadi kirjautumista.

Palveluun kerrotaan omat oireet. Jos oireet vaativat päivystyshoitoa, palvelu keskeytyy ja neuvoo ottamaan yhteyttä päivystykseen.

Palveluun syötetään henkilö- ja yhteystiedot sekä ilmoitetaan ne ajat, jolloin ei pääse vastaanotolle.

Tietojen lähettämien jälkeen terveysasemalta tai hammashuollosta luvataan olla yhteydessä puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla viimeistään kahden arkipäivän sisällä.

Palvelunkäytön tuloksena voi olla esimerkiksi itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika ammattilaiselle, kuten hoitajalle, fysioterapeutille, lääkärille tai hammaslääkärille.

─Tämä on oiva vaihtoehto puhelimessa tehtävälle hoidon tarpeen arvioinnille, sillä asiakkaan eri tarvitse jonottaa ja hän voi käyttää palvelua minä viikonpäivänä ja mihin vuorokauden aikaan tahansa, iloitsee Vantaan terveyspalvelujen johtaja Piia Vuorela.

─ Palvelu helpottaa hoitohenkilökunnan työtä. Potilaan tieto tulee hoitajalle jäsenneltynä, jolloin hoidon tarpeen arviointiprosessi nopeutuu ja täsmentyy. Asiakas ohjataan suoraan oikeaan hoitoon ja tutkimuksiin, Vuorela jatkaa.

Nettipalvelu on ollut aiemmin käytössä Vantaalla Myyrmäen terveysasemalla ja hammashoidossa.

Kokemukset palvelusta ovat olleet hyviä, joten palvelu on päätetty ottaa käyttöön kaikilla Vantaan terveysasemilla.

Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy