Leivästä tuli taas hittiruoka Suomessa – tämä ”sensaatio” myytiin loppuun kaupoista

Ruispalojen ohutversiosta tuli hitti. Armi Suojanen

Armi Suojanen

Viime vuonna Vaasan toi markkinoille Ruispalojen ohutversion. Ruispalat Ohut Herkku -nimisessä leivässä on samat ainekset kuin ”isoveljellään”, mutta hieman eri suhteessa.

–Siitä tuli sensaatio, hehkuttaa toimitusjohtaja Thomas Isaksson

–Kauppojen tilaukset eivät pysyneet perässä menekin kanssa.

Uusi Ruispala-versio on löytänyt uusia leivän popsijoita ja varsinkin nuoret ovat innostuneet siitä. Ohuen Herkun osuus Ruispalojen 37,7 miljoonan pakkauksen kokonaistuotannosta vuodessa on jo 15–20 prosenttia.

–Yleensä uutuustuotteen osuus on viitisen prosenttia, Isaksson sanoo.

Leivän välttelemisestä tuli pienimuotoinen muoti-ilmiö muutama vuosi sitten, kun suomalaiset innostuivat karppaamisesta.

Nyt trendi tasoittumassa ja ruokakaupat kertovat etenkin terveellisinä pidettyjen viljalajikkeiden suosiosta. Uuteen trendiin sopii myös terveellisenä pidetty ruis.

Kommentoi

Mainos: Vantaan kaupunki

Vaihda vapaalle ja tule Vantaalle – täällä on kaikki!

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut