Vantaa otti vakavasti asumis- ja hoivapalveluista tulleen kritiikin ja lupaa parempaa yhteydenpitoa omaisiin

Vantaan kaupungin sosiaali- ja terveydenhuollossa on reagoitu vanhus- ja vammaispalveluiden hoitoyksiköihin liittyvään kritiikkiin, jota palveluihin on kohdistettu sekä suorana asiakaspalautteena että median ja sosiaalisen median kautta.

– Palveluista saatu palaute otetaan vakavasti, kaupunki kertoo tiedotteessaan.

Erityisesti koronatilanteissa tapahtuvaa yhteydenpitoa omaisiin parannetaan.

– Jos asukkaan koronatestin tulos on positiivinen, järjestämme omaisten kanssa hoitoneuvottelun verkon välityksellä tai puhelimitse. Myös yhteiset tiedotustilaisuudet omaisille ovat mahdollisia, vanhus- ja vammaispalveluiden johtaja Minna Lahnalampi-Lahtinen lupaa.

Palautteisiin pyritään vastaamaan mahdollisimman nopeasti riippumatta siitä, mitä kautta se on annettu. Lahnalampi-Lahtinen kehottaa ottamaan ensisijaisesti yhteyttä palautetta koskevan yksikön omahoitajaan tai esimieheen, tai vanhus- ja vammaispalveluiden laadunvalvontaan.

– Vanhus- ja vammaispalveluiden hoivayksiköissä sekä palveluasumisen ja erityisasumisen yksiköissä työskentelevät hoitajat tekevät kaikkensa, jotta asukkaat saavat laadukasta hoitoa riippumatta siitä, onko heillä todettu koronatartuntaa, tiedotteessa korostetaan.

Minkälaisia kokemuksia sinulla on vanhus- ja vammaispalvelujen hoivayksiköistä ja palveluasumisesta? Ota yhteyttä toimitukseen ja kerro kokemuksistasi: vantaan.sanomat@media.fi

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut