Kaupoissa asioidaan edelleen paljon ilman suojia – S-ryhmän kampanjassa maskiasiat otetaan puheeksi asiakkaiden kanssa

Kuvituskuva. Juha Poutanen
Klaus Nurmi

Klaus Nurmi

Pääkaupunkiseudun Prismoissa kampanjoidaan näkyvästi viikonloppuna maskien käytön puolesta.

Maskeja muun muassa nostetaan esiin hypermarketin sisääntuloporteilla ja henkilökunta ottaa maskiasiat puheeksi asiakkaiden kanssa.

Kampanjapisteet avattiin tänään perjantaina neljässätoista Prismassa, kertoo HOK-Elannon ketjujohtaja Anu Tuomaala.

– Olemme koronaviruksen leviämistilanteessa, joten on aika tehdä jotain vähän enemmän.

Tuomaala huomauttaa, että asiakkaita on aiemminkin muistutettu suojautumiselta esimerkiksi kuulutuksin.

– Silti edelleen on aika paljon asiakkaita, jotka eivät syystä tai toisesta käytä maskia, hän sanoo.

Omien havaintojensa perusteella Tuomaala toteaa maskien käytön selkeästi lisääntyneen pääkaupunkiseudulla, mutta maskittomiakin riittää silti edelleen.

Hän lisää, että myymäläkohtaisesti ei maskien käyttöä tai käyttämättömyyttä ole erityisesti seurattu. Arviot tulevat omien havaintojen lisäksi henkilökunnalta.

Osa Prismoista on avoinna ympäri vuorokauden, mutta maskisuosituksen noudattamisesta yöaikaan ei ole tarkempaa tietoa tullut.

Kampanjassa ei jaeta maskeja ilmaiseksi asiakkaille.

– Tavoitteemme on saada jokaiselle pääkaupunkiseudun Prismoissa asioiville maskien käytön tärkeydestä kertova viesti läpi sekä saada ihmiset ottamaan käyttöön kasvomaski sekä ostamaan maskeja jatkuvaan tarpeeseen, Tuomaala sanoo.

Samalla muistutetaan myös muista viranomaisohjeista kuten turvaetäisyyksistä ja käsihygieniasta.

Mukana Prisman kampanjassa on Finlayson.

Kommentoi

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut