Vantaan Sanomat sai jokin aika sitten vinkin, jonka mukaan "Tesla-huollossa on niin pitkät jonot Vantaalla, ettei edes korjausaikoja enää annettu". Teslan Suomen viestinnästä vastaava Maria Lantz pahoittelee ruuhkia.
– Olemme syvästi tyytymättömiä, jos emme ole onnistuneet täyttämään joitakin omistajan odotuksia odotusajan suhteen, Lantz kommentoi sähköpostitse.
Lantzin mukaan Tesla pyrkii lyhentämään odotusaikoja lisäämällä huoltohenkilöstöään, laajentamalla palvelujaan ja avaamalla uusia palvelukeskuksia Suomeen lähitulevaisuudessa. Tällä hetkellä sähköautoyrityksen huoltokeskukset sijaitsevat Vantaan Kaivokselassa ja Lempäälässä.
Yrityksen palveluhenkilöstön määrä pääkaupunkiseudulla kasvoi yli 20 prosenttia viime vuonna, ja rekrytointien "kasvu jatkuu tänä vuonna ainakin samalla tasolla".
Yhtiö myös käyttää yhä enemmän palvelua, jossa palveluteknikot tulevat asiakkaan kotiin tai työpaikalle.
Lanztin mukaan suurin osa Tesla-ongelmista pystytään korjaamaan myös ilman, että työntekijä koskee autoon fyysisesti: Tesloja pystytään huoltamaan, päivittämään ja diagnosoimaan etänä sovelluksen avulla.