Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lue Vantaan Sanomien uusi kuukausiliite Selkovantaalainen täältä!

Hissiyhtiö Kone selvitti: Tämän asian 57% suomalaisista tekee kaikkein mieluiten hississä – "Siitä se sitten alkoi"

Suomalainen hissivalmistaja Kone on tehnyt perinpohjaisen selvityksen suomalaisten hissikäyttäytymisestä. Selvityksessä on käyty läpi muun muassa sitä, minkä yksittäisen asian suomalaiset tekevät kaikkein mieluiten kun menevät hissiin.

Ja ylivoimaiseksi voittajaksi kategoriassa nousi oman peilikuvan tarkistus. Sen valitsi 57 prosenttia kyselyyn vastanneista. Toiseksi suosituinta hissiajanviihdettä on kännykän selaus ja kolmantena tulee muiden matkustajien kanssa keskustelu.

Ikimuistoisten hissihetkien joukkoon nousee myös romantiikka. Seitsemän prosenttia nuorista (18–24-vuotiaista) vastaajista oli kokenut intiimin hetken hississä. Intiimillä hetkellä tarkoitetaan käytännössä hurjimmillaan pussailua.

Eräässä tapauksessa saattoi käydä niin, että vanhan tuttavan kanssa koettu hissimatka johti sittemmin elämänmittaiseen ihmissuhteeseen saakka.

– Siitä se sitten alkoi. Ja me puhutaan siitä hissistä aina meidän hissinä, ja kun mennään sinne niin pussataan aina, vastaaja kertoo.

Yhdessä tapauksessa on käynyt myös niin, että synnytys on alkanut hississä. Tässä tapauksessa myös lapsi on syntynyt hissimatkalle.