Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lue Vantaan Sanomien uusi kuukausiliite Selkovantaalainen täältä!

Vantaalaisesta sisustusliikkeestä lähes 300 valitusta kuluttajaneuvontaan – "poikkeuksellisen suuri määrä"

Kuluttajaneuvontaan on tullut tänä vuonna lähes 300 valitusta Sisuste Peltoniemestä. Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) mukaan määrä on poikkeuksellisen suuri huonekalualan toimijalle. Kuluttajaneuvonta kehottaa huonekaluostoksia suunnittelevia harkitsemaan ostoksiaan.

Yhteydenottoja on lisäksi tullut Sisuste Peltoniemeen läheisesti liittyvästä Vita Talalay Finland Oy:stä, jonka Freya Beds -sänkyjä Sisuste Peltoniemi markkinoi ja myy.

Sisuste Peltoniemen ja Frey Bedsin liiketilat sijaitsevat Vantaalla Viihdekeskus Flamingossa. Sisuste Peltoniemellä on myös verkkokauppa.

KKV:n tiedotteessa kerrotaan, että muun muassa kalliita sänkyjä myyvän Sisuste Peltoniemen toimitukset kuluttajille ovat viivästyneet merkittävästi sovitusta. Kuluttajat ovat usein maksaneet tuotteet jo tilaushetkellä kokonaan tai osittain, mutta niitä ei kuukausien odottelun ja uusien toimitusaikalupausten jälkeen ole heille toimitettu.

Valituksia on tullut myös siitä, ettei peruutetuista tilauksista ole palautettu rahoja tai rahojen palautuksissa on kestänyt todella pitkään.

Kuluttajien on lisäksi ollut vaikea saada ongelmia selvitettyä yrityksen asiakaspalvelun kanssa. Myös kuluttajaneuvonnalla on ollut hankaluuksia saada yhteyttä yritykseen.

Sisuste Peltoniemi markkinoi KKV:n mukaan edelleen näkyvästi tuotteitaan muun muassa erilaisilla rajoitettujen erien kampanjoilla, joissa kehotetaan tekemään ostopäätös nopeasti.

Kuluttajaneuvonta vinkkaa, miten kannattaa menetellä tilatessaan huonekalun, joka toimitetaan vasta myöhemmin. Ostajan on hyvä vaatia tieto toimitusajankohdasta. Jos myyjä vaatii ennakkomaksua, koko hintaa ei tule maksaa etukäteen. Ostos kannattaa maksaa luottokortilla ja -sopimuksella.